La Casa Àsia busca seu després de ser desnonada
L'Ajuntament de Barcelona culpa la Generalitat i el Govern de Mariano Rajoy de la situació de l'entitat


Mentre l'Ajuntament de Barcelona segueix buscant una nova seu per a la Casa Àsia —l'entitat que promociona la cultura i les relacions institucionals amb aquest continent— al govern d'Ada Colau li plouen les crítiques per l'ordre de desnonament que recau sobre la institució, que no ha pagat el lloguer des de fa dos anys.
Casa Àsia va néixer el 2001 fruit d'un conveni entre el Ministeri d'Afers Exteriors, la Generalitat, l'Ajuntament de Madrid i l'Ajuntament de Barcelona. La primera seu de la institució va ser el Palau Baró de Quadras, però l'any 2013 es va traslladar al pavelló Sant Manel del recinte modernista de l'Hospital de Sant Pau. L'impagament de dos anys de lloguer, més de 350.000 euros, ha culminat amb una ordre de desnonament.
El primer tinent d'alcalde, Gerardo Pisarello, culpa de la situació actual els “incompliments” pressupostaris i la “passivitat”, tant del Govern de Mariano Rajoy com de la Generalitat. Pisarello defensa que Casa Àsia és una peça fonamental per a les relacions entre el continent i la capital catalana, així que el Consistori pensa en dues ubicacions alternatives per traslladar-hi l'entitat.
Malgrat que els impagaments s'atribueixen a les administracions supramunicipals, el regidor del PDeCAT al Consistori, Jordi Martí, va recordar que el seu grup va parlar al juliol sobre la situació de l'entitat a l'equip de Colau. Martí va demanar al govern municipal que “no busqui excuses ni es limiti a assenyalar amb el dit acusador les altres institucions”, ja que “Colau i Pisarello tenen almenys una quarta part de la responsabilitat”.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Arxivat A
Últimas noticias
Al menos dos muertos y nueve heridos en un tiroteo en la Universidad de Brown, en Estados Unidos
‘Los domingos’, en cine, y ‘Anatomía de un instante’, en serie, ganan en los premios Forqué 2025
Hamás acusa a Israel de “socavar el alto el fuego” en Gaza al atacar al número dos de su brazo armado
Pedri dirige y Raphinha ejecuta en el Barça de Flick
Lo más visto
- Guardiola elimina la prohibición de que los jefes de servicio de la sanidad pública ejerzan en la privada y sube un 59% la derivación de pruebas
- Sin duchas ni camas adecuadas, y con obras en marcha: así estrenaron 30 niños extranjeros el centro de acogida de La Cantueña de Ayuso
- Los 50 mejores libros de 2025
- Rusia eleva la presión sobre la UE con una demanda para evitar que financie a Ucrania con sus activos congelados
- El jefe de la misión de rescate de María Corina Machado: “Fue una de las operaciones de mayor riesgo en las que he participado”




























































