Detingut a Andorra el ‘Rambo de la Cerdanya’, un perillós delinqüent fugit d’un psiquiàtric de Lleida
L'arrestat va atracar dissabte a punta de pistola un hotel del Pirineu de Girona i es va endur 15.000 euros

La Policia andorrana va detenir ahir a Andorra Martí Cots Saleta, un perillós delinqüent que estava fugit i que és conegut amb el sobrenom de 'Rambo de la Cerdanya', han confirmat a Efe fonts pròximes al cas. La detenció s'ha produït després que a les 3 de la matinada de divendres a dissabte irrompés a l'hotel Alp Masella, un important complex turístic a peu de pistes d'esquí al Pirineu gironí, i esgrimint una arma curta i amenaçant el personal s'emportés més de 15.000 euros de la recaptació que l'hotel tenia a la caixa forta.
Les víctimes van reconèixer sense cap tipus de dubte com a autor de l'assalt Martí Cots, que el passat dia 7 de desembre va fugir del psiquiàtric en el qual estava ingressat a Lleida; els Mossos havien alertat des d'aleshores que hi havia risc que pogués actuar de nou.
En aquests 16 dies en llibertat, els Mossos, que van enviar un requeriment d'investigació amb avís d'extremar les precaucions, sospitaven que Martí Cots es movia en un tot terreny Mitsubishi de color blau i temien que, a part de la pistola que va utilitzar a l'hotel d'Alp, ja comptés també amb una arma llarga del calibre 22.
Martí Cots, amb una carrera delictiva de tres dècades, és especialista en el robatori de vehicles i en armes, atracaments, fugues -fins i tot disparant contra la policia-, i supervivència al bosc. Cots, de 48 anys, es va escapar el 1999 de la presó i es va passar dos anys amagat en un bosc atracant diverses sucursals bancàries. Els Mossos el van atrapar en una de les visites que feia a la seva mare. En el moment de la detenció, Cots va cridar: "Aviseu el president dels Estats Units perquè m'indulti. Jo soc Rambo". Des d'aleshores, també se'l coneix com 'el Rambo de la Cerdanya'.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Arxivat A
Últimas noticias
Acusaciones de pucherazo, reproches entre candidatos y la confianza de Vox: así fue el último día de campaña en Extremadura
La reunión entre Sumar y PSOE evidencia las discrepancias (y no acerca posiciones)
¿Dónde viajar para descubrir destinos poco conocidos? Los corresponsales de EL PAÍS te dan las pistas
¿Por qué cae la confianza en la sanidad pública? Cinco datos que lo explican
Lo más visto
- El Supremo condena a ‘Okdiario’ y a Eduardo Inda por intromisión en el honor de Iglesias al acusarle de cobrar de Venezuela
- Los pagos del Gobierno de Ayuso a Quirón engordan con facturas de hace una década y sin pagar desde tiempos de Cifuentes
- Más de 40 congresistas demócratas piden por carta a Trump que cese en sus “intentos de socavar la democracia en Brasil”
- La princesa Leonor realiza su primer vuelo en solitario como parte de su formación en el Ejército del Aire
- Última hora de la actualidad política, en directo | Gallardo: “Guardiola no quiso ir al debate ayer porque no podía hablar bien de lo que ha hecho a lo largo de estos dos años y medio”




























































