El tramvia uniria Glòries amb Verdaguer en set minuts
El govern d'Ada Colau avisa ERC: "Podem seguir parlant, però no indefinidament"


El govern de l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, segueix pendent d'aconseguir el suport polític que li falta per unir els dos tramvies per la Diagonal, el d'ERC. Però a la pressió als republicans que va iniciar Colau aquesta setmana (o es decideix al febrer o s'aparca, va dir), el seu equip va afegir aquest dijous noves dades. Si les obres comencessin a Glòries, el trajecte fins a Verdaguer (al passeig de Sant Joan) tindria tres parades i trigaria set minuts.
Les noves xifres es van donar a conèixer durant l'última sessió de la comissió d'estudi sobre la conveniència d'unir els tramvies. El primer tram, de 1.800 metres, partiria de l'actual parada de Glòries i se'n crearien tres més: Monumental, Sicília i Verdaguer. Enllaçarien amb quatre línies de metro i 15 de bus que permetrien que el tramvia captés 18.300 passatgers (un 58% més que els actuals).
La sessió d'aquest dijous va tractar sobre l'impacte metropolità de la unió, que repercutiria sobre vuit ciutats, a més de la capital. Va sintetitzar bé tres hores de debat el president de la comissió d'Urbanisme i Mobilitat del Col·legi d'Enginyers de Camins, Jordi Julià: “Tècnicament ha quedat clara la conveniència de la unió. Estem davant d'una decisió política”.
Després de sis sessions de la comissió, Colau pot tenir el sí del PSC —encara que aquest dijous el regidor Dani Mòdol va ser molt crític i va qüestionar que l'alcaldessa vulgui fer el tramvia— i està en mans d'ERC. Els republicans semblen poc disposats a donar suport a un projecte que inclòs al seu programa electoral, però del qual exigeixen una concreció (conveni amb l'Autoritat del Transport Metropolità, model de gestió, finançament) que l'equip de Colau assegura que depèn del consens polític. “Podem seguir parlant, però no indefinidament”, va avisar la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Sobre la firma

Más información
Arxivat A
Últimas noticias
Zelenski elige como jefe de su gabinete al actual responsable de la inteligencia militar
Del liderazgo de Ramón García a derrotar al ‘efecto Pedroche’: la reconquista de la Nochevieja de TVE
Defensa informa del impacto de una partícula espacial en un satélite de Hisdesat
Detenido un fotoperiodista salvadoreño en Sevilla por una orden internacional emitida por Bukele
Lo más visto
- Ayuso bendice un campus universitario de los ‘kikos’ y del Comité Olímpico Español rechazado en cuatro ciudades españolas
- Los cuatro puentes largos que hay en 2026 y el resto de festivos del calendario laboral
- Trump se burla de George y Amal Clooney por convertirse en ciudadanos franceses: “Son dos de los peores pronosticadores políticos de todos los tiempos”
- Causas y víctimas: lo que se sabe del incendio de un bar en la estación suiza de esquí en Crans-Montana
- Sandra Barneda: “Eso de las izquierdas y las derechas es arcaico, un pensamiento que solo sirve para marcar distancias”





























































