El presumpte neonazi detingut es desvincula de la cèl·lula gihadista
L'arrestat diu que va conèixer el suposat líder, Antonio Sáez, perquè era el seu perruquer


Els Mossos d'Esquadra consideren que el grup gihadista desarticulat en l'operació Caront podia ser operatiu gràcies a l'ajuda externa de Diego José Frías. L'home va ser detingut l'abril passat amb els membres de la cèl·lula i roman a la presó provisional per col·laboració amb un grup terrorista. Divendres passat, Frías va ser el primer dels arrestats que va prestar declaració davant del jutge de l'Audiència Nacional que investiga el cas i es va desvincular completament de les activitats del grup.
Defensat per l'advocat Javier Berzosa, Frías va explicar que només coneix el presumpte líder de la cèl·lula, Antonio Sáez, perquè havia estat el seu perruquer. Fa un any, Frías i Sáez es van trobar al carrer. Aquest últim el va convidar a passar per la seva perruqueria de Barberà del Vallès a tallar-se els cabells i Frías –vinculat en el passat a moviments neonazis– hi va accedir. Al local, Sáez li va explicar que s'havia convertit a l'islam i van xerrar sobre la guerra a Síria.
La policia autonòmica va trobar a casa de Frías diverses armes que, al seu parer, podien servir a la cèl·lula gihadista. Frías també ho va desmentir. Va afirmar que una granada trobada a casa seva era només de col·leccionista. A més, tenia llicència per utilitzar l'escopeta que també van trobar els Mossos i va argumentar que la fa servir per caçar. Frías va estar vinculat a partits de tipus feixista i xenòfob, com el Moviment Social Republicà (MSR) o Alternativa Europea, encara que a la seva declaració va rebutjar que el qualifiquessin de neonazi.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Sobre la firma

Arxivat A
Últimas noticias
‘Cachitos Nochevieja’ celebra los primeros 2000 con el canto del cisne de Sonia y Selena y una nueva ristra de rótulos irónicos
Estados Unidos busca supervivientes tras un ataque contra tres presuntas narcolanchas
El vestido de Cristina Pedroche en las Campanadas 2025: un traje hecho con sus anteriores estilismos y en recuerdo a las personas con cáncer
Trump retira de momento a la Guardia Nacional en Chicago, Los Ángeles y Portland tras un varapalo judicial
Lo más visto
- Jubilarse a los 66 años y 8 meses llega a su fin: la nueva edad de retiro de 2026
- Un petrolero perseguido por Estados Unidos en el Caribe pintó una bandera rusa en un intento de escape
- Sandra Barneda: “Eso de las izquierdas y las derechas es arcaico, un pensamiento que solo sirve para marcar distancias”
- La Audiencia Nacional avala la decisión de Robles de retirar el nombre de Franco a una bandera de la Legión
- Crece el “analfabetismo religioso”: dos de cada diez catalanes no saben qué se celebra en Navidad




























































