“Que si hi ha hagut errors en el cas de la meva dona? Em reservo la resposta”
El marit de la infermera infectada d'ebola diu que la seva dona “evoluciona bé”


“Em reservo la resposta per a un altre dia”. D'aquesta manera taxativa, Javier Limón, el marit de la infermera infectada d'ebola, ha contestat en conversa telefònica amb EL PAÍS la pregunta sobre si s'havien comès errors en l'atenció a la seva dona, la Teresa. Tots dos estan ingressats a l'hospital Carlos III de Madrid. Ella, després d'haver donat positiu en la malaltia, i ell, en període d'observació per comprovar si també ha contret el virus.
La seva parella, auxiliar d'infermeria, va formar part de l'equip de 30 professionals que van atendre els dos religiosos infectats que van ser traslladats a Espanya i finalment van morir: Miguel Pajares i Manuel García Viejo. El 30 de setembre es va començar a trobar malament, encara que fins ahir, dilluns, sis dies més tard, no la van ingressar.
Sobre l'estat de salut de la seva dona, creu que “va evolucionant bé”, sense voler oferir més detalls tampoc sobre les proves que li estan fent al centre. Respecte a ell, assegura mesurat: “Estic bé”. Ja li han fet exàmens mèdics? “Me'ls faran ara”, ha assenyalat a mitja tarda d'aquest dimarts. No els hi han fet encara? “Això no l'hi contestaré. En aquests temes no hi vull entrar. Secret professional”, ha respost just abans de tallar la trucada.
Limón sí que s'ha mostrat més loquaç sobre el cas del seu gos, l'Excálibur, que serà sacrificat per les autoritats per por que sigui un focus de propagació de l'ebola. “Ja saben que m'estic movent per impedir-ho… Quan interessa una cosa, sí que es fa de pressa. El gos és a casa, tancat, amb menjar i beure. Tan se val que s'hi estigui una setmana, no contagiarà a ningú”. Limón ha llançat a les xarxes socials una campanya per impedir que la seva mascota sigui sacrificada, cosa que no ha aconseguit.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Sobre la firma

Arxivat A
Últimas noticias
¡La suerte estaba echada! Resultados y proyecciones tras la segunda vuelta presidencial
Kast modera las expectativas en su primer discurso como presidente electo: “Los resultados no se verán al día siguiente”
Cristian Portilla, el candidato apoyado por la ultraderecha, será el nuevo alcalde de Bucaramanga
Resultados de las elecciones presidenciales de Chile 2025, en vivo | Marco Rubio felicita a Kast: “Estados Unidos espera colaborar con su Administración”
Lo más visto
- Sin duchas ni camas adecuadas, y con obras en marcha: así estrenaron 30 niños extranjeros el centro de acogida de La Cantueña de Ayuso
- Guardiola elimina la prohibición de que los jefes de servicio de la sanidad pública ejerzan en la privada y sube un 59% la derivación de pruebas
- El “canibalismo interno” se extiende en el PSOE a la espera del día después de Sánchez
- El Ayuntamiento de Valencia y el Levante piden a LaLiga aplazar el partido contra el Villarreal por las fuertes lluvias
- El hombre que desarmó a uno de los atacantes en Sídney es aclamado como un héroe en Australia




























































