Urbanisme busca “reconsiderar” el projecte urbanístic de Begur
El pla per construir 265 habitatges i tres hotels a Aiguafreda és del 1976


El director d’Hàbitat Urbà i Territori, Agustí Serra, va afirmar en la comissió d’Urbanisme del setembre que la Generalitat “espremerà totes les fórmules per buscar alternatives” a la construcció als llocs de la Costa Brava on encara es pot edificar. I, va explicar que, si no es pot evitar la construcció, s’intentarà integrar-la al paisatge.
Aquest estiu, la Plataforma SOS Costa Brava ha denunciat fins a 21 projectes urbanístics “caducs” recuperats, entre els quals hi ha el d’Aiguafreda (Begur), on es preveuen construir 265 habitatges i tres hotels. Serra va qualificar aquest cas de “complex”, perquè està en sòl qualificat com a urbà des del 1976, però va confiar que “es pugui reconsiderar”.
La Costa Brava s’estén al llarg de 200 quilòmetres en 22 municipis i un 58% del seu litoral és “no urbanitzable”. Serra va lamentar les acusacions d’inacció al Govern i va destacar que els darrers vuit anys la Generalitat ha reduït a 100 hectàrees el sòl per a creixements urbanístics a la Costa Brava, que equivalen a 2.500 habitatges. Però Serra va admetre que no es poden “aturar tots els projectes” i va instar a revisar la “seguretat jurídica” en cada cas, per no haver de pagar indemnitzacions a propietaris amb drets adquirits.
A Aiguafreda —on el pla preveia 403 habitatges, construïdes en part— la idea és estudiar la manera “com es pot casar la integració paisatgística amb les valoracions econòmiques”. Begur xifra les expropiacions entre 50 i 70 milions d’euros. Serra creu que és aviat per valorar-ho. Opina que si cal afrontar-les, a més de l’Ajuntament i la Generalitat, haurien de recaure en els propietaris que van construir i ara rebutgen que es desenvolupi tot el sector.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Sobre la firma

Más información
Arxivat A
Últimas noticias
La reunión entre Sumar y PSOE evidencia las discrepancias (y no acerca posiciones)
¿Dónde viajar para descubrir destinos poco conocidos? Los corresponsales de EL PAÍS te dan las pistas
Acusaciones de pucherazo, reproches entre candidatos y la confianza de Vox: así fue el último día de campaña en Extremadura
¿Por qué cae la confianza en la sanidad pública? Cinco datos que lo explican
Lo más visto
- El Supremo condena a ‘Okdiario’ y a Eduardo Inda por intromisión en el honor de Iglesias al acusarle de cobrar de Venezuela
- Los pagos del Gobierno de Ayuso a Quirón engordan con facturas de hace una década y sin pagar desde tiempos de Cifuentes
- Más de 40 congresistas demócratas piden por carta a Trump que cese en sus “intentos de socavar la democracia en Brasil”
- La princesa Leonor realiza su primer vuelo en solitario como parte de su formación en el Ejército del Aire
- Última hora de la actualidad política, en directo | Gallardo: “Guardiola no quiso ir al debate ayer porque no podía hablar bien de lo que ha hecho a lo largo de estos dos años y medio”





























































