Atacada amb còctels Molotov l’ambaixada espanyola a Caracas
L'ambaixador a Veneçuela, Jesús Silva, assegura a EL PAÍS que no hi ha hagut desperfectes i que les autoritats veneçolanes estan cooperant
Dues persones que anaven en motocicleta van llançar dijous a la tarda tres artefactes incendiaris de fabricació casolana contra la façana de l'ambaixada d'Espanya a Caracas, situada a l'avinguda de Mohedano de la Castellana, un barri comercial i de classe alta de l'est de la capital veneçolana. Només un dels artefactes va explotar i el foc va ser controlat ràpidament pel personal de vigilància. La Fiscalia de Veneçuela ha anunciat la designació del fiscal 54 Nacional, Dilcio Cordero, per investigar l'atac amb còctels Molotov.
L'ambaixador Jesús Silva va assegurar a EL PAÍS en una comunicació telefònica que no hi va haver danys i que les autoritats veneçolanes estan cooperant amb la legació diplomàtica. “Hem informat del fet el ministeri de Relacions Exteriors”, va dir.
Fins a l'ambaixada es van desplaçar detectius del Cos d'Investigacions Científiques, Penals i Criminalístiques (CICPC, policia auxiliar de la Fiscalia) per recollir proves i indicis que permetin determinar responsabilitats derivades de l'atac.
Veneçuela i Espanya han mantingut relacions tenses des que l'autodenominada Revolució bolivariana va prendre el poder el 1999, sobretot durant els mandats dels presidents de Govern José María Aznar i Mariano Rajoy, tots dos del Partit Popular. Cíclicament es generen incidents que donen motiu a un intercanvi d'acusacions i, en ocasions, a tensió entre els seus respectius ambaixadors. El president Rajoy ha abanderat la posició europea de rebuig a l'Assemblea Constituent oficialista que s'instal·la aquest divendres a Caracas.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Más información
Arxivat A
Últimas noticias
Marian Pirozhok, el soldado que canta para que los ucranios descubran su identidad
Petardos ilegales y un autobús a un mercadillo polaco: la fiebre alemana por la pirotecnia prende en Nochevieja
Armenia y Azerbaiyán escenifican el acuerdo de paz de Trump con tímidos intercambios comerciales
Bruselas busca fórmulas ‘in extremis’ para salvar el acuerdo con Mercosur
Lo más visto
- La Audiencia Nacional avala la decisión de Robles de retirar el nombre de Franco a una bandera de la Legión
- La auditoría de los pagos del PSOE descarta la financiación irregular, pero cuestiona gastos reembolsados a Ábalos
- Villamanín se instala en el limbo tras la crisis de la lotería y a la espera de acordar qué hacer con el Gordo: de momento, no hay denuncias
- Bukele dice que le gustaría seguir gobernando en El Salvador “10 años más”
- Los ‘tickets’ que Ábalos pasó al PSOE: una comida para nueve en Navidad, “un menú” de 332 euros y cenas en distintos sitios a la misma hora






























































