El pare d’una de les víctimes de Freginals: “Vaig enviar la meva filla a aquest país amic, i me la torna morta”
"Deixar conduir un home que no ha descansat no es pot admetre", es queixa de l'accident

Set de les 13 víctimes mortals de l'accident d'autobús a Freginals (Montsià) eren italianes. Una d'elles es deia Serena Saracino, tenia 22 anys (la setmana que ve en feia 23) i estudiava quart de Farmàcia. "Era massa tard per conduir un autobús ple de persones tan joves, que van arribar aquí per ser cuidades i, en canvi, han mort. A aquesta hora, els conductors estan cansats", ha afirmat el pare amb rostre cansat i veu entretallada. "Un país tan bonic com aquest hauria hagut de garantir a aquests nois un viatge en plena seguretat. Conduir sota la pluja, a les quatre del matí, no és seguretat", es queixa. Les primeres investigacions apunten al fet que el conductor es va adormir al volant. "Sé només que jo vaig enviar la meva filla tranquil a aquest país amic, i me la torna morta. Volia tenir molts fills... Només espero que mai a la vida es repeteixi una tragèdia com aquesta", ha afegit.
L'autobús era l'últim d'una expedició de cinc, que portava 60 estudiants d'Erasmus de tornada a Barcelona després d'anar a les festes de les Falles a la Comunitat Valenciana. L'accident es va produir minuts abans de les sis del matí, quan el conductor va fer un "cop de volant". El pare de la Serena considera que era "massa tard" per conduir.
"He vist la meva filla en una fotografia i l'he reconeguda", explica el pare de la Serena, després de lamentar que no li han dit "res en 24 hores". "No volem viure sense la nostra filla. Va arribar feliç aquí, i tornem amb una massa de carn lívida. Sé que sou un poble amic, però no ha de passar mai més. Per això estic parlant aquí. Heu de controlar que això no torni a passar mai més al vostre país", ha conclòs el pare.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Más información
Arxivat A
Últimas noticias
Sánchez pide a sus ministros medidas sociales para 2026 que no tengan que pasar por el Congreso
Cinco películas para recordar a Brigitte Bardot, la musa del cine francés
Menos absentismo y más éxito académico: los resultados del programa educativo que eliminó Rajoy y rescató el Gobierno
De las gildas ‘pijas’ a los campeonatos de ‘fast food’: las modas gastronómicas más irritantes de 2025
Lo más visto
- Europa entra en estado de alerta ante la embestida estratégica de Trump
- ¿Qué pasa si uno solo de los ganadores del Gordo de Villamanín decide denunciar?
- Los grandes derrotados del Gordo de Navidad de Villamanín, 15 jóvenes de entre 18 y 25 años: “Hoy hemos perdido amigos”
- La larga sombra del hijo único: China paga con una crisis demográfica su mayor experimento social
- El giro del PP con Vox: de prometer no gobernar con la extrema derecha a normalizarlo tras el resultado en Extremadura






























































