150 metres de galeria de cables per il·luminar 30.000 clients
Endesa remodela la subestació que té a les Corts, que dóna servei a tres districtes


La companyia elèctrica Endesa acaba de remodelar la galeria de serveis subterrània del barri de les Corts. Un túnel de 150 metres de llarg que passa per sota del vial d’un dels carrers del districte inclou cables de mitjana i alta tensió que donen servei a 30.000 clients de tres districtes: les Corts, Sants-Montjuïc i Sarrià-Sant Gervasi. Clients tan variats com el complex de l’Illa Diagonal, la comissaria dels Mossos d’Esquadra de les Corts, els edificis de la plaça de Francesc Macià o el carrer de Ganduxer.
La remodelació ha consistit a augmentar les mesures de seguretat de la galeria i les instal·lacions que hi ha a la superfície. Sobretot en qüestió de protecció antiincendis: sortides a tots dos extrems, portes tallafocs o càmeres que detecten increments de temperatura són alguns dels dispositius instal·lats. A la subestació també s’han habilitat equips perquè, si calgués, els bombers poguessin llançar-hi aigua polvoritzada des del carrer, sense haver d’entrar al recinte.
El tram de les Corts forma part dels 42 quilòmetres de galeries de servei que té Endesa a Barcelona i que sumen 550 quilòmetres de cable. Bona part discorren en paral·lel a les rondes de la ciutat, perquè es van construir simultàniament a aquests vials, de l’època dels Jocs Olímpics. Són túnels excavats entre dos i set metres sota terra en què de vegades només hi ha cables que transporten electricitat i en altres ocasions estan compartits amb gas, aigua, telefonia o serveis públics de la ciutat.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Sobre la firma

Arxivat A
Últimas noticias
La reunión entre Sumar y PSOE evidencia las discrepancias (y no acerca posiciones)
¿Dónde viajar para descubrir destinos poco conocidos? Los corresponsales de EL PAÍS te dan las pistas
Acusaciones de pucherazo, reproches entre candidatos y la confianza de Vox: así fue el último día de campaña en Extremadura
¿Por qué cae la confianza en la sanidad pública? Cinco datos que lo explican
Lo más visto
- El Supremo condena a ‘Okdiario’ y a Eduardo Inda por intromisión en el honor de Iglesias al acusarle de cobrar de Venezuela
- Los pagos del Gobierno de Ayuso a Quirón engordan con facturas de hace una década y sin pagar desde tiempos de Cifuentes
- Más de 40 congresistas demócratas piden por carta a Trump que cese en sus “intentos de socavar la democracia en Brasil”
- La princesa Leonor realiza su primer vuelo en solitario como parte de su formación en el Ejército del Aire
- Última hora de la actualidad política, en directo | Gallardo: “Guardiola no quiso ir al debate ayer porque no podía hablar bien de lo que ha hecho a lo largo de estos dos años y medio”




























































