Rendits a la falsa puresa

Al cineasta més insospitat li pot entrar la febre del cinema pur: l'impuls de despullar-se del que és accessori i trobar l'eloqüència a través de, posem, la nua relació entre figura i paisatge. J.C. Chandor va satisfer aquest impuls de manera proverbialment honesta a Cuando todo está perdido (2013), una d'aquelles pel·lícules tan irreprotxables com antipàtiques, dirigides a un espectador capaç d'experimentar plaer en comprovar com el cineasta i la seva estrella, Robert Redford, aconseguien no ficar la pota en cap seqüència del metratge. Alguns anys abans, Robert Zemeckis havia temptejat aquest territori cenyint-se una cotilla molt més laxa a Nàufrag (2000), pel·lícula que només jugava a simular aquestes regles (austeres) del joc per continuar exercitant el barroquisme marca de la casa. 127 horas (2010), de Danny Boyle, i ara aquesta Alma salvaje, de Jean-Marc Vallée, porten el contrast entre intencions, estratègies i resultats al terreny de l'acudit paradoxal.
Basada en el llibre autobiogràfic de Cheryl Strayed, Alma salvaje és la crònica del camí de redempció, després d'una deriva autodestructiva de sexe i drogues, emprès per la protagonista a través de les 1.100 milles del sender de la Cresta del Pacífic. Whiterspoon s'entrega, de manera que fins i tot es pot entendre la secreta coherència entre Dallas Buyers Club i aquest treball, però Alma salvaje és el tipus de pel·lícula on qualsevol detall activa explícits i pirotècnics salts enrere, que converteixen el passat del personatge en carnassa per al sensacionalisme de videoclip.
ALMA SALVAJE
Direcció: Jean-Marc Vallée.
Intèrprets: Reese Whiterspoon, Laura Dern, Gaby Hoffman, Kevin Rankin, Thomas Sadoski.
Gènere: drama. EUA, 2014.
Durada: 115 minuts.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Arxivat A
Últimas noticias
El ‘Gran Hermano’ más corto de la historia lo ganó una de Jerez, y se fue a quemar Madrid
Última hora de la actualidad política, en directo | María Guardiola alienta el pucherazo tras 48 horas de silencio: “El derecho a votar se ha hurtado”
Un nuevo asentamiento arraiga en una plaza tras el desalojo del B9: “¿De verdad pensaban que íbamos a desaparecer?"
El Banco de Francia mejora sus previsiones de crecimiento pese a la incertidumbre sobre el presupuesto
Lo más visto
- El Supremo condena a ‘Okdiario’ y a Eduardo Inda por intromisión en el honor de Iglesias al acusarle de cobrar de Venezuela
- Los hijos de Isak Andic negocian un acuerdo para pagar 27 millones a la pareja del empresario y cerrar el conflicto por el legado
- Irene Escolar: “Si la gente se droga es porque encuentra en ello una anestesia que necesita. Negarlo es absurdo”
- La asociación mayoritaria de guardias civiles no está de acuerdo con la DGT en sustituir los triángulos por la baliza V16
- Eduardo Casanova anuncia que tiene VIH: “Hoy rompo este silencio tan doloroso”




























































