El temporal s’empassa una font de Viladrau
La Font del Sot de Can Rossell desapareix per un corriment de terres, monòlit, banc i poema inclosos


Viladrau, localitat rica en fonts i aigua, com és ben sabut, ha perdut una d'aquestes fonts per culpa, precisament, de l'aigua. El temporal d'ahir, amb el rècord de pluviositat de Catalunya al poble (més de 200 litres per metre quadrat), va provocar un corriment de terres que va fer desaparèixer la Font del Sot de Can Rossell, a la zona del Pla, a pocs minuts de la plaça Major, inclosos monòlit, banc públic, paperera, liquidàmbar (un bonic arbre caducifoli) i cartell amb poema (Gerdó Hivernenca, de Maria Antònia Salvà). Aquest poema contenia els versos –poc apropiats tenint en compte el que hi ha caigut– "Aigua fina, gotellina (...) pluja fina, cel fidel".
La font, situada al passeig de Ramon Bofill, havia estat inaugurada el 2004 amb motiu del 55è Aplec de Matagalls i era lloc habitual de parada camí de la més famosa i medicinal Font de les Paitides. Ara és un forat de 18 metres de profunditat.
La tempesta ha provocat altres danys a Viladrau, com l'esfondrament del mur de casa Granell, al carrer de Torreventosa, davant de la plaça del doctor Carulla i l'ermita de la Pietat. També ha provocat que entrés aigua a diversos habitatges, segons ha explicat a aquest diari l'alcaldessa de la localitat, Margarida Feliu, que ha destacat que afortunadament no s'ha hagut de lamentar cap desgràcia personal.
Malgrat els danys, Viladrau es prepara amb entusiasme per una de les seves grans cites de l'any, la popular Fira de la Castanya, que inclou el 31 d'octubre a la nit el ball de les bruixes, en record de la persecució de bruixes del segle XVII que va causar la mort de diversos veïns i veïnes del poble.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Sobre la firma

Arxivat A
Últimas noticias
Nikola Jokic se adueña de la Navidad en la NBA
TVE marca su mejor Nochebuena en cuota de audiencia de 14 años y Telecinco encamina su hundimiento
Harald de Noruega y Mette-Marit opinan sobre la imputación de Marius Borg: “Lo que más me molesta es que me critiquen por cómo lo hemos gestionado”
Muere un joven al caer accidentalmente al agua en el puerto de Barcelona
Lo más visto
- Víctor Bermúdez, profesor de Filosofía: “Hemos perdido el control del proceso educativo, lo que damos en clase es en gran medida un simulacro”
- Zelenski confirma que cualquier pacto con Rusia deberá ser ratificado en referéndum
- “Un jardín con casa, no una casa con jardín”: así es la premiada vivienda de 146 metros cuadrados que se camufla con la vegetación
- TVE se reivindica (con pulla) en su gran noche televisiva
- Los socialistas valencianos reclaman a Feijóo que entregue a la jueza de la dana la conversación íntegra con Mazón




























































