Baños respon a Gabriel: “Cal sortir plorat de casa”
L'exdiputat de la CUP ha recordat a la diputada que és normal que l'adversari polític "intenti fastiguejar"

L'exdiputat de la CUP, Antonio Baños, ha criticat aquest dimarts en una tertúlia a RAC1 la seva antiga companya Anna Gabriel per les declaracions fetes ahir al programa La Tuerka de Pablo Iglesias. El que va ser cap de llista dels anticapitalistes el passat 27-S i que va dimitir arran del no de l'assemblea de la CUP a investir a Artur Mas, ha criticat que Gabriel digués que Junts pel Sí vol "destrossar" la seva formació i li ha recomanat que si cal "plorar", ho faci "abans de sortir de casa" ja que és normal que l'adversari polític "intenti fastiguejar".
"A l'esquerra independentista hi ha hagut gent torturada, conduïda emmanillada davant l'Audiència Nacional, que ha estat a la presó, que ha hagut de marxar del país per ser independentista", ha explicat Baños. "Per tant, quan estàs en una organització de gent que ha patit tant, cal sortir plorat de casa. La política és així, hi ha filtracions, ganivetades i cops baixos", ha afegit. L'exdiputat de la CUP ha reconegut que "hi ha gent que desitja que això [el procés sobiranista] no surti bé" però que "no es pot generalitzar i dir-ho amb la boca gran".
Baños ha recordat a Gabriel que la CUP té deu diputats. "Has d'exercir el paper que puguis i no plorar", ha aconsellat el que va ser cap de llista de la formació anticapitalista pel 27-S a l'actual cara visible del partit.
Defensa anticapitalista
Les paraules de Baños han estat ràpidament respostes per membres del sector anticapitalista a les xarxes socials. El regidor de la CUP a Barcelona, Josep Garganté, ha criticat l'exdiputat a Twitter: "T'ajuntes amb opinòlegs i passa el que passa".
També el regidor de Vic Joan Coma, que va ser detingut i conduït davant l'Audiència Nacional el passat 27 de desembre, ha recriminat a Baños que identifiqui el plor amb la debilitat.
Més enllà de la manca de compromís, el més lleig és identificar el plorar com a feblesa. Doncs no, reprimir allò que sentim no ens enforteix
— Joan Coma i Roura (@joancomaroura) January 10, 2017
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Más información
Arxivat A
Últimas noticias
El presidente de Miss Universo castiga a México y traslada su sede administrativa a Nueva York
El parque de Collserola reabre a medio gas: “Si no se permiten las actividades en grupo, el negocio no mejora”
Qué hay detrás de la gesta de Lindsey Vonn, la leyenda del descenso que asombra al mundo con 41 años
Moreno y su visión de la erótica del poder: “Cuando lideras una comunidad eres más interesante y hace que las mujeres se acerquen con interés”
Lo más visto
- Sin duchas ni camas adecuadas, y con obras en marcha: así estrenaron 30 niños extranjeros el centro de acogida de La Cantueña de Ayuso
- El actor y director Rob Reiner y su esposa Michele, hallados acuchillados en su mansión de Los Ángeles
- El hombre que desarmó a uno de los atacantes en Sídney es aclamado como un héroe en Australia
- El juez cree que la red de Leire Díez y el exdirector de la SEPI contó con “diversos cargos públicos” para el cobro de comisiones entre 2021 y 2023
- Guardiola elimina la prohibición de que los jefes de servicio de la sanidad pública ejerzan en la privada y sube un 59% la derivación de pruebas





























































