Condemna a l’ICS per no intervenir una pacient a Can Ruti
Una dona va morir a l'hospital després de rebre un tractament farmacològic “inútil”

Un jutjat de Barcelona ha condemnat l'Institut Català de la Salut (ICS) a pagar 61.644 euros als familiars d'una dona que va morir a l'hospital de Can Ruti de Badalona per no haver-li donat el tractament adequat a la seva malaltia. La sentència conclou que hi va haver “mala praxi” per la falta de control de la pacient, X. L. M., de 70 anys, després de ser diagnosticada. El jutge assegura que calia operar-la de forma “urgent” i no donar-li un simple tractament farmacològic que va ser “inútil”.
La sentència dóna la raó als familiars de la víctima, representats per l'associació Defensor del Pacient, i afegeix que hauria estat del tot necessari fer un TAC per determinar la isquèmia de l'intestí i, “si s'escau, ordenar una intervenció quirúrgica urgent”. El tractament farmacològic, en canvi, va resultar insuficient i la dona va morir a l'hospital Germans Trias i Pujol (Can Ruti) el 9 de novembre del 2010.
La resolució afegeix que també hi va haver irregularitats en el consentiment informat, ja que es va fer “amb posterioritat” a la crisi mèdica que va acabar amb la mort de la pacient. La quantitat amb què l'ICS –i l'asseguradora Zúrich– hauran d'indemnitzar els fills de la dona s'ajusta al barem d'accidents de circulació. El jutge també condemna totes dues parts a pagar les despeses processals (8.000 euros). La sentència, dictada pel jutjat contenciós administratiu número 17 de Barcelona, no és ferma.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Sobre la firma

Más información
Arxivat A
Últimas noticias
Pokrovsk y Kupiansk, las batallas en las que Ucrania se juega más que dos ciudades
Un tiroteo masivo en Brown, un físico nuclear y la pista de Reddit: fuga y captura de Claudio Neves Valente
La generación que fue víctima de la dictadura de Pinochet, desolada ante el triunfo de Kast en Chile
El riesgo de los fondos rusos congelados en la UE: una espada de Damocles que Bélgica se negó a asumir
Lo más visto
- Uno de los promotores de la señal V-16 de tráfico: “Es duro oír el testimonio de víctimas que han sufrido amputaciones al poner los triángulos”
- Más de 40 congresistas demócratas piden por carta a Trump que cese en sus “intentos de socavar la democracia en Brasil”
- Cae una organización que enviaba camiones cargados de cocaína desde Marbella hasta varios países europeos
- La policía registra varios domicilios y las oficinas de la ministra francesa Rachida Dati por otro presunto caso de corrupción
- Manuel Castells, sociólogo: “El mundo está en un proceso de autodestrucción”




























































