Víctimes del franquisme fan un escarni a Billy el Niño
Una trentena de persones es concentra davant del domicili del policia acusat de tortures per denunciar “l’absoluta impunitat dels crims” de la dictadura
Una trentena de persones de col·lectius de víctimes del franquisme i associacions de memòria històrica s’ha concentrat aquest divendres davant del domicili de l’inspector de la Brigada Político Social Antonio González Pacheco, Billy el Niño, per denunciar “l’absoluta impunitat dels crims i dels criminals franquistes”.
Els participants han exhibit una pancarta amb el lema “Contra la impunitat del franquisme” i han portat cartells en els quals es podia llegir “Judici i càstig” o “Ni judici, ni perdó. Judici al franquisme”.
També han cantat consignes com ara “Cal jutjar al feixisme criminal”, “Aquí viu un torturador” o “Veritat, justícia i reparació”.
El president del Foro per la Memòria de la Comunitat de Madrid, Miguel Ángel Muga, ha reclamat al Govern “l’adopció de les mesures legals oportunes perquè es trenqui d’una vegada el model espanyol d’impunitat i es jutgin els torturadors que estan vius, com passa a països de l’Amèrica Llatina o a Alemanya”.
Muga ha elogiat el compromís aconseguit entre el PSOE i Podem per retirar les medalles a Billy el Niño, però ha ressaltat que “aquest senyor, que va actuar des dels anys 60 fins al final de la dictadura i, fins i tot, durant la Transició, té denúncies per crims de lesa humanitat per tortures sistemàtiques”. Ha recordat que, fins ara, totes les denúncies que s’han presentat als tribunals espanyols contra Billy el Niño per crims de lesa humanitat s’han arxivat.
Muga ha instat les forces polítiques democràtiques a declarar nul·la la Llei d’Amnistia que impedeix el processament i el judici penal dels “criminals franquistes”.
La protesta al passeig de la Habana de Madrid la va convocar lLa Comuna, la Federació Estatal de Foros per la Memòria i la Plataforma contra la Impunitat del Franquisme.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Más información
Arxivat A
Últimas noticias
Javier López Zavala, declarado culpable del feminicidio de Cecilia Monzón
Kast intenta sumar a Ecuador en su idea de abrir un corredor humanitario para devolver a migrantes irregulares a Venezuela
Estados Unidos advierte que privará a Maduro de “los recursos que usa para financiar” el narcotráfico
México pide ante la ONU una solución “pacífica, democrática y negociada” para la crisis en Venezuela
Lo más visto
- El PP de Almeida vota en contra de dedicarle a Robe Iniesta un centro juvenil porque antes quiere hablarlo con su familia
- Comprobar Lotería de Navidad 2025: consulta la pedrea con la lista de números premiados
- Trump anuncia la construcción de un nuevo tipo de buques de guerra que llevarán su nombre: “Serán los más grandes y poderosos de la historia”
- “¿Qué se siente al ser un fracaso?“: cómo la protagonista de ‘Showgirls’ superó la humillación y abrazó la película
- El Gobierno y Bildu acuerdan extender a 2026 la prohibición de desahuciar a personas vulnerables































































