La Generalitat respectarà el traçat del tramvia que decideixi l’Ajuntament
El Govern i el Consistori signen un protocol que fixa que el primer tindrà l’última paraula en el finançament i la gestió

Tal com van acordar fa unes setmanes l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, l'Ajuntament decidirà el traçat que unirà els dos tramvies existents, i el Govern tindrà l'última paraula en la resta: el finançament o el model de gestió. El conseller de Territori de la Generalitat, Josep Rull, i la tinenta d’alcalde d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat de Barcelona, Janet Sanz, han signat aquest dimarts el protocol de col·laboració que formalitza aquell acord i que permetrà la polèmica connexió dels dos tramvies que passen per la Diagonal.
En el document s’especifica que serà el Consistori qui decidirà la via per la qual s’uniran el Trambaix i el Trambesòs. El protocol no especifica com es finançarà l'obra, una qüestió que decidirà l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), on la Generalitat té majoria amb un 51%. “El document fixa les bases i les normes del joc i estableix què han de fer l’Ajuntament, la Generalitat i l’ATM”, ha afirmat Rull en la seva compareixença. També ha assenyalat que aquesta “concessió” ja estava prevista al Pla director d’infraestructures del 2013.
En referència al conflicte, el traçat que ha d'unir els dos tramvies entre les places de Francesc Macià i Glòries, Rull ha insistit que la Generalitat no s'hi ha de posicionar: “Plantegem que ha de respondre a criteris de mobilitat sòlids, però a qui correspon decidir és a l’Ajuntament”.
Per la seva banda, Sanz ha celebrat que s'hagi signat el protocol i ha legitimat el paper de l’ATM en la gestió del procés. “Estem disposats a avançar les inversions per fer-les possibles”, ha remarcat. A més, ha insistit que la proposta del govern municipal és que el traçat sigui per l’avinguda Diagonal, i espera que els estudis iniciats per l’Ajuntament ho “reafirmin”. Sanz ha assegurat que tindran el resultat dels estudis d'aquí a "pocs" dies.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Más información

El tramvia de la discòrdia
Arxivat A
Últimas noticias
La UE pacta las cuotas de pesca de 2026 (y esto podría afectarte más de lo que imaginas)
Más producción, más riqueza… y un reparto cada vez más desigual
Miniguía para seguir las elecciones de Chile y comprender por qué juegan un papel crucial en el país
La Complutense resiste como puede: así sobrevive con un 35% menos de presupuesto
Lo más visto
- Guardiola elimina la prohibición de que los jefes de servicio de la sanidad pública ejerzan en la privada y sube un 59% la derivación de pruebas
- Sin duchas ni camas adecuadas, y con obras en marcha: así estrenaron 30 niños extranjeros el centro de acogida de La Cantueña de Ayuso
- Los 50 mejores libros de 2025
- Rusia eleva la presión sobre la UE con una demanda para evitar que financie a Ucrania con sus activos congelados
- El jefe de la misión de rescate de María Corina Machado: “Fue una de las operaciones de mayor riesgo en las que he participado”




























































