Les entitats demanen aplicar sancions per evitar un altre ‘cas Alan’
L'Observatori contra l'Homofòbia i la CUP exigeixen desenvolupar la llei del col·lectiu LGTBI aprovada el 2014
L'Observatori contra l'Homofòbia (OCH) va demanar ahir que s'apliquin les sancions previstes en la llei catalana per evitar nous casos com el de l'Alan, el transsexual de 17 anys que la nit de Nadal passada es va suïcidar després de patir diversos episodis d'assetjament escolar. El president de l'Observatori, Eugeni Rodríguez, va lamentar que no s'estiguin promovent les sancions que preveu la llei catalana contra l'homofòbia, aprovada l'any passat pel Parlament. “Creiem que volen descafeïnar la llei perquè no la consideren del tot seva”, va afirmar Rodríguez.
En una roda de premsa, la diputada de la Candidatura d'Unitat Popular (CUP) Eulàlia Reguant va insistir que és de “vital importància” que la llei per protegir el col·lectiu LGTBI (lèsbic, gai, transsexual, bisexual i intersexual) comenci a desenvolupar-se. Reguant ha exigit al Govern català en funcions que elabori els reglaments necessaris per impulsar, en concret, el règim sancionador. D'aquesta forma, va assegurar, podrien evitar-se episodis com el suïcidi de l'Alan. “Ens hem de conjurar tots per evitar que alguna cosa així torni a passar i implementar les lleis que garanteixen els drets de les persones”, va afirmar la diputada.
Rodríguez va afegir que, només aquest any, l'Observatori ha rebut 110 denúncies per vexacions i discriminacions; l'última, la del treballador d'un geriàtric de Barcelona al qual un familiar d'una interna “va agredir” per la seva condició d'homosexual. El també portaveu del Front d'Alliberament Gai de Catalunya (FAGC) va lamentar que la Generalitat renunciï a exercir la seva capacitat sancionadora malgrat que la llei faci 14 mesos que està en vigor. Els casos, va assegurar, es tramiten només a través de la Fiscalia o del Síndic de Greuges.
La llei catalana ha de servir per “perseguir els agressors de l'Alan”, va agregar l'edil de Ripollet Francisco Sánchez Sierra, que exerceix com a regidor de polítiques LGTBI.
L'Alan havia patit diversos episodis d'assetjament per part dels seus companys d'institut, la qual cosa el va obligar a canviar de centre escolar. L'Administració, l'escola i la família estaven en contacte per abordar la seva situació i havien programat una reunió per després de festes. El menor havia aconseguit canviar el seu nom al DNI.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Arxivat A
Últimas noticias
Defensa informa del impacto de una partícula espacial en un satélite de Hisdesat
Detenido un fotoperiodista salvadoreño en Sevilla por una orden internacional emitida por Bukele
Italia moviliza asistencia a los heridos y al proceso de identificación en la tragedia de Crans-Montana
Un atentado contra un grupo musical en pleno concierto agrava la crisis de violencia en Perú
Lo más visto
- Causas y víctimas: lo que se sabe del incendio de un bar en la estación suiza de esquí en Crans-Montana
- Los cuatro puentes largos que hay en 2026 y el resto de festivos del calendario laboral
- Sandra Barneda: “Eso de las izquierdas y las derechas es arcaico, un pensamiento que solo sirve para marcar distancias”
- Trump se burla de George y Amal Clooney por convertirse en ciudadanos franceses: “Son dos de los peores pronosticadores políticos de todos los tiempos”
- Ayuso bendice un campus universitario de los ‘kikos’ y del Comité Olímpico Español rechazado en cuatro ciudades españolas




























































